Wycieczka do Kazimierza Dolnego i Puław

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
23 maja 2022

W poniedziałek 23 maja r. 2022 r. uczniowie klas drugich wraz z wychowawczyniami, p. Wiesławą Lewczuk i p. Danutą Kesling, wybrali się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego i Puław, zorganizowaną w ramach projektu „Poznaj Polskę”.

W Kazimierzu Dolnym korzystając z eko-busików objechaliśmy miasteczko po bulwarach nadwiślańskich jednocześnie zapoznając się z jego legendami i historią. Najbardziej podobała się dzieciom Legenda o kogucie. Podziwialiśmy jedyne w swoim rodzaju kazimierskie spichlerze usytułowane na odcinku około 3 km wzdłuż Wisły. Widzieliśmy dom Kuncewiczów przy ul. Małachowskiego i wiele innych ciekawych architektonicznie budowli. Na rynku podziwialiśmy renesansową zabudowę miasta, w tym jedną z najpiękniejszych - Kamienicę Celejowską. Wyróżnia ją attyka, bardzo bogato zdobiona. Pan przewodnik opowiadał o powstaniu niektórych z nich. Oba budynki należą do Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym. Na środku rynku głównego podziwialiśmy zabytkową studnię będącą symbolem miasteczka. Następnie weszliśmy na Górę Trzech Krzyży zapoznając się z historią ich powstania. Podziwialiśmy wspaniałą panoramę miasta i Wisły. Na koniec pobytu w Kazimierzu braliśmy udział w rejsie po Wiśle. Z pokładu statku podziwialiśmy piękno nadwiślańskiego krajobrazu, ruiny zamku w Janowcu oraz panoramę Kazimierza od strony Wisły. Najpiękniej prezentowały się ruiny średniowiecznego zamku oraz baszta.

Z kolei w Puławach podziwialiśmy park i pałac. Zapoznaliśmy się dokładnie z historią powstania pałacu, jego losami na przestrzeni lat oraz z bardzo ciekawą historią rodziny Czartoryskich. Okazało się , że mimo bogactwa byli wielkimi patriotami i bardzo kochali swoją ojczyznę. Zwiedziliśmy Muzeum Czartoryskich oraz wzięliśmy udział w lekcji muzealnej „Detektywi Muzealni na tropie”. Rozwiązując przeróżne bardzo ciekawe historyczne zagadki odgadliśmy słowa właścicielki pałacu, księżnej Izabeli Czartoryskiej, która stworzyła pierwsze w Polsce muzeum świadczące o wielkości naszej ojczyzny.

Po posiłku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka była bardzo ciekawa i pasjonująca. Był to dzień niezapomnianych wrażeń.